ישראל בוחרת | מחר: סיבוב שני ב-35 רשויות מקומיות

פנחס בן זיו No Comments on ישראל בוחרת | מחר: סיבוב שני ב-35 רשויות מקומיות

מחר יתקיים סבב בחירות נוסף ב-35 רשויות מקומיות שבהן טרם הושגה הכרעה. לרשות 992,866 בעלי זכות הבחירה הוצבו כ-2,083 קלפיות. ההצבעה תחל בשעה 13:00 ותסתיים ב- 22:00, למעט בקלפיות מיוחדות או בישובים קטנים שם ייסגרו הקלפיות בשעה 20:00. שר הפנים ארבל: "למרות התקופה הקשה שאנו נמצאים בה, חשוב שתושבי המדינה יצאו גם היום לממש את זכותם הדמוקרטית להצביע ולהשפיע"

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עם השלמת הליכי הבקרה ואימות הנתונים מפרסם משרד הפנים את התוצאות המבוקרות של סבב א': שיעור ההשתתפות הכולל בסבב א' של הבחירות לרשויות המקומיות הגיע לכדי כ-53.7% אחוזי ההצבעה לעומת 59.6% הצבעה בבחירות הקודמות (2018) ו-51% בבחירות שלפניהן (2013). שיעור ההשתתפות בבחירות במועצות האזוריות הגיע לכדי 63% גבוה משיעור ההשתתפות בערים ובמועצות המקומיות שהגיע לכדי 53.2%. סך מעטפות ההצבעה החיצוניות שנמנו בקלפיות המיוחדות והניידות הסתכם לכדי 304,666 מעטפות.

992,866 תושבים ב-35 רשויות מקומיות ברחבי הארץ זכאים לשוב מחר לקלפיות כדי להכריע מי יעמדו בראש הרשויות שבהן הם מתגוררים. זאת לאחר שבסבב הבחירות הקודם לא זכה שם אף אחד מהמועמדים ביותר מ-40% מהקולות הכשרים. מועד סבב ב' הוקדם ביומיים, מתוך התחשבות בבוחרים המציינים את הרמדאן.

לקראת הבחירות מסר שר הפנים, משה ארבל: "אני שמח כי למרות התקופה הקשה שאנו נמצאים בה, תושבי המדינה יצאו להצביע ביום הבחירות ואני קורא לתושבים באותן 35 רשויות שבהן מתקיים סבב ב' של הבחירות לממש גם היום את זכותם הדמוקרטית, להצביע ולהשפיע על עתיד הרשות המקומית שבה הם חיים ולחזק בכך את הדמוקרטיה בישראל".

בניגוד ליום הבחירות בסבב א', מחר לא יוכרז יום שבתון. ע"פ חוק הכנסת, ההצבעה ב-2,083 הקלפיות תחל בשעה 13:00 ותסתיים בשעה 22:00, למעט בישובים קטנים שבהם עד 350 בוחרים ובקלפיות מיוחדות, שם הקלפיות יינעלו בשעה 20:00. יודגש כי גם בסבב ב' יוכלו לוחמי צה"ל באזורי הלחימה והחיילים בבסיסים להצביע ולהשפיע על תוצאות הבחירות ביישוביהם. כך יופעלו היום גם קלפיות למוגבלים בנגישות, קלפיות בבתי החולים במקבצי דיור למבוגרים וקלפיות שבהן יצביעו נשים במקלטים ובעלי תפקידים במערכת הבחירות. מיקום הקלפיות נקבע בהתאם לתנאים הקבועים בחוק ותוך מגמה להקטין את המרחק בין הקלפי לבין מקום המגורים של הזכאים לבחור בה ולהקל על הבוחרים. מיקומי הקלפיות שנקבעו לסבב א' נותרים כפי שהם גם בסבב ב'. ההחלטה על מתכונת פעילות בתי הספר שבהם מוצבות קלפיות בסבב ב' מתקבלת על ידי כל רשות מקומית בפני עצמה, וככל הנדרש, בתיאום עם משרד החינוך – זאת בהתאם לשיקולים מקצועיים ובטיחותיים.

במשרד הפנים מאשרים כי לנוכח מקרים רבים של דיווחים לא מדויקים – בעיקר לנוכח סיכול ספרות וטעויות הקלדה (למשל: ציון 12354 מצביעים במקום 12345) או קליטה שגויה של נתונים, התבצעה השנה בקרה נוספת ומיוחדת על כלל הנתונים שהתקבלו מהרשויות המקומיות השונות – ומכאן העיכוב בפרסום הנתונים הרשמיים ע"י משרד הפנים. מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ ציין בהקשר זה, כי "אנחנו מחויבים לשמירה על טוהר הבחירות ובכלל זה דיווח רק של נתוני אמת בדוקים. לפיכך, כאשר הבקרה הקפדנית שלנו העלתה אי התאמות, לעיתים בסדרי גודל של מאות קולות, לעומת הדיווחים שהפיצו בעלי עניין שונים, סירבתי לפרסם את תוצאות הביניים קודם להשלמת כל הליכי הבקרה והברורים הנדרשים. כפי שציינתי כבר במעמד השקת מערכת הבחירות, עיקרון השמירה על טוהר הבחירות ושיקוף אמיתי של רצון הבוחר, גובר מבחינתי על דחיפות הפרסום" אמר רונן פרץ וביקש להצטרף לקריאת שר הפנים לתושבים לשמר את מדינת ישראל כמגדלור דמוקרטי בינות אלו המבקשים להשמידנו ולקרוא לתושבי 35 הרשויות בהם מתקיים סבב שני לצאת ולהצביע, על מנת להכריע כיצד תיראה ותונהג הרשות בה הם חיים ב – 5 השנים הקרובות".

המפקח הארצי על הבחירות, ריאן גאנם, ציין כי הושלמו כל ההיערכויות הנדרשות לקיום הבחירות היום כסדרן תוך הפקת לקחים גם מהצורך שעלה בהליך הבקרה המיוחד ושיפור מתכונת קליטת הנתונים מהקלפיות השונות. באשר לסבב א של הבחירות קבע ריאן גאנם כי "הודות להיערכות המקדימה לכל תרחיש, הרי גם כאשר היה הכרח להפסיק הצבעה בקלפיות מסוימות באופן נקודתי לכמה דקות – לנוכח שיגור טילים לצפון ורקטות לאשקלון או בגלל מספר אירועי אלימות בודדים, מזכירי הקלפי פעלו לפי הנהלים, הקפידו על שלום הציבור וטוהר הבחירות והפעילות בכל הקלפיות חזרה לשגרה כעבור זמן קצר ביותר – וכך ננהג גם היום". המפקח הארצי הדגיש, כי גם ההצבעות במעטפות הכפולות – באזורי הלחימה ובקלפיות המיוחדות התנהלו ללא דופי, תוך הבטחת זכותו של כל בעלי זכות הבחירה להצביע ולהשפיע. רונן פרץ וריאן גאנם ביקשו להודות למנהלות הבחירות המיוחדות שהוקמו בצה"ל, במשטרת ישראל ובמערכי הסייבר והדיגיטל על היערכות מוקדמת ושיתוף פעולה ראוי לציון שמנעו כל ניסיון לפגוע בטוהר הבחירות.



0 תגובות